About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

5 August 2016

New look!

Assalamualaikum.

Selamat malam korang. Hey, I'm back. Hmm macam hambar pulak.

By the way , korang nampak tak apa yang berbeza dengan blog ni? Segar tak bijik mata korang? Hmm aku pulak yang rasa tak puas hati dengan muka baru blog ni. Yes, it's pastel color. I don't know why I choose this color for my blog. Sweet la kononnya? Sebenarnya aku nak pakai 3 color je kat blog ni iaitu Merah, Hitam dan Putih. Tapi apakan daya, aku kehilangan idea. Nak tak nak, terpaksalah pakai background dan banner yang dah sedia ada. Aku dapat set background dan banner ni pun kat SINI (KLIK). Seriously, sooooo rambang mata! Belek punya belek, selak punya selak, last-last aku pakai background sekali 1 set dengan banner ala-ala pastel color ni ha. Padahal banyak lagi kot theme yang ada kat situ. Entah, aku rasa best pulak main dengan color pastel ni. Lembut je mata memandang. Eceh! Hmm maybe its just for temporary or just keep permanent? Apa-apa ajelah selagi mata aku sedap memandang. Oh ye, kenapa tiba-tiba warna pastel ni boleh muncul dalam kamus hidup aku? Hmm...ini semua pasal si Alfie.

Before that, biar aku bercerita kejap. Entah kenapa tiba-tiba Alfie tarik diri dari jadi salah seorang penulis kat blog ni. Jenuh mungkin? So, dia kata dia nak buat blog baru. Blog untuk dia sendiri. Hmm okay. Aku iyakan je. Sedih memang la sedih sebab pasni tak ada dah geng nak update blog ni. Isha pulak awal-awal dah kata dia tak pandai. Eleh...cari alasan letew. Its oklah. Aku dah biasa menaip sengsorang. So, disebabkan diorang dah tak nak bergabung dengan aku, and this blog officially be mine. Hahahahaha. Aku tukar segala info dan tajuk blog ni. Kalau sebelum ni nama blog ni aku letak "Kawan Aku Selamanya" tapi sekarang dah berubah jadi "LZS". LZS stand for 'something'. Jangan tanya apa dia. Aku tak akan jawab.

Okay sambung. Kononnya semangat dia nak buat blog sendiri. Hmm tapi tiba-tiba pulak si Alfie ni boleh lupa password email dia sendiri. What the....? Dia yang buat emel, dia sendiri lupa? Belum tua dah nyanyok. Haha. Aku pun tolong dia dapatkan balik emel dan password yang dia buat tu. Tak habis kat situ, dia minta aku tolong buatkan blog baru untuk dia. Hey....bukannya tadi dia kata dia nak buat blog sendiri? Hmm...aku tumbuk jugak minah ni kang. But its okaylah. Kebetulan aku tak banyak kerja, jadi aku melayanlah permintaan si Alfie. Sambil dalam hati berdoa semoga aku masih ingat cara-cara nak menghias, mengubah blog tu semua. And I did it! Alfie minta aku buatkan blog bertemakan warna pastel. Haaaaaaa....dari situlah aku pun jadi terjebak dengan dia!

Alhamdulillah, seperti yang dia minta, tak sarat dengan accessories dan kaler yang di pakai tak terlalu menjolok mata. Aku pulak jeles bila tengok blog dia jadi kemas, cantik dengan kaler lembut gitu. Hmm korang tengoklah sendiri > BLOG ALFIE.

Dari situ aku mula menukar dan menghias blog aku menjadi warna pastel tanpa aku sedar. Hmm not bad la kan.

Okaylah, tu je aku nak kongsi dengan korang hari ni. Lepas ni tiada lagi nama Alfie mahupun Isha yang update kat sini.

Selamat malam. Bye!

Wassalam.
- Leenz

05 August 2016 - 11:46 pm

No comments:

Post a Comment