About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

8 August 2016

Bad day

Assalamualaikum.

Allahuakbar. Dugaan apalah yang Allah cuba beri pada aku hari ni. Seriouly, hari ni aku rasa downnnn sangat sangat sangat.

Kalau tak ada mood, hmm mulalah kerja yang aku buat serba tak kena. Ada aja kesalahan. Busuk nama aku kat kastam hari ni gara-gara buat salah. Dugaan Allah sangat hebat. Kita sendiri pun kadang tak dapat menduga apa yang Allah cuba berikan.

Walaupun orang nampak aku selalu ketawa, boleh bergurau, tersenyum bahagia tapi dalam hati...? Allahu. Aku harus kuat. KUAT.

Dalam banyak-banyak hari, aku tak tahu kenapa hari ni aku rasa macam... "Arghhhhhhh apehal semua orang nak marah aku?!" Hmm itulah apa yang hati aku cuba sampaikan.

1st, its about TRUST. Apa perasaan korang bila orang yang korang percaya, korang kongsi masalah dgn dia, tiba-tiba dia pecah amanah. Dia beritahu rahsia korang pada orang lain. Kau rasa? Sakit beb. Pedih ulu hati. Nak marah, salah sendiri jugak sebab percayakan orang yang salah. Nak dimaki, dah terlambat pulak. Nasi dah jadi bubur. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata musnah dunia. Hmm takdelah sampai tahap tu. So, benda pertama buat aku down pasal kepercayaan yang dikhianati.

2nd, its about JUDGE. Tak tahulah kenapa sesetengah manusia kat dunia ni cepat sangat, mudah sangat, senang sangat menilai sesuatu situasi tu tanpa memahami. Let say, cuba korang letak diri korang di dalam situasi di mana orang tersebut merasai betapa sukarnya untuk dia pendam dan tak tahu pada siapa dia nak ngadu. Then korang pulak senang-senang je cakap dia ini dia itu. Dia tersepit, ada korang paham? Nope. Nobody understand you. Nobody understand me too. Sakit rasanya.

And 3rd. Enough, I'm TIRED. Hmm sudahlah mood tengah down dari pagi. Ingatkan bila aku call my moodbooster, kuranglah sikit perasaan down aku tu. Tuptup tetiba aku kena marah tak pasal2? Apa salah aku? Aku mengganggu ke? Aku ada salah cakap ke? Aku call tak kena waktu ke? Curious curious curious. Bukan sebab aku kena marah tak pasal-pasal. Tapi sebab kenapa semua orang nak marah aku hari ni? Kalau ayat kasar, "Apa punya suwey la aku hari ni?" Haaa tudia.

So, cukuplah untuk hari ni. Aku dah terlalu penat untuk menjaga hati orang lain bahkan hati aku sendiri. Aku harap malam ni aku dapat tidur dengan lena tanpa memikirkan masalah-masalah yang sedang membelenggu hidup aku pada hari ni. Dan semoga hari esok lebih baik berbanding hari ni. Tolonglah cepat hari esok!

Enough for today. Kesimpulan aku sebelum aku menutup tirai malam ni;

"Allah boleh ubah hidup bahagia kepada kesedihan hanya dalam beberapa saat sahaja. Jangan pernah sombong dengan Dia."

Thank you pada sudi mendengar keluhan bicara hatiku.

Selamat malam.

Wassalam.
- Leenz

08 August 2016 - 10:16 pm

No comments:

Post a Comment