About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

11 August 2016

Mee dalam plastik

Assalamualaikum.

Hey, dah tengah hari nak masuk petang dah ni. Korang dah lunch? Lunch apa? Kenyang tak?

Aku nak beritahu yang aku baru je nak lunch. Hmm...lapar. Menu lunch aku hari ni simple dimple! Kalau semalam aku bawa bekal sendiri tapi hari ni macam malas pulak nak masak. So, aku tapau jelah. Aku beli mee dalam plastik. My favourite ever kot! Pernah dengar apa tu mee dalam plastik?

Mee dalam plastik
Haaa inilah yang aku panggil mee dalam plastik. Sebab dia dalam plastiklah. Makanan ni oldschool sangat tau! Kalau dulu-dulu bila habis je waktu sesi persekolahan, mesti ada pakcik / makcik yang jual makanan dalam plastik kat tepi sekolah. Ya allah....sangat menggamit kenangan dulu. *touching*

Macam mana cara nak makan? Dulu-dulu diorang makan dengan cara gigit bahagian bucu plastik, lepas tu sedut jelah mee dari lubang yang diorang gigit tadi. Ada jugak yang jenis makan ikut atas. Terserah pada cara memasing. Tapi itu dulu dulu dulu punya ceritalah kan. 

La ni jangan dok buat perangai oldschool tu kat zaman sekarang ni, nanti adalah yang cop korang ni selekeh, serabai, tak ada adab, tak ada tatasusila, senang cerita diorang nilai yang buruk-buruklah. Well, people nowadays...everything must be perfectlah sangat.

So, back to my storyline. Lepas aku beli mee ni, aku bawa balik opis, konon-konon nak makan sambil layan movie. Baru feel! Haha. Tengok kanan kiri, hmmm ramai pulak manusia dalam office ni. Aku pun buat keputusan, adalah lebih baik aku ambil pinggan dan garfu yang ada kat pantry. Terpaksa keluarkan mee dalam plastik tu dan letakkan dalam pinggan. Barulah terserlah kesopanan gua. Ceh.

Jemput makan semua
Okay dah, aku nak makan ni. Korang yang belum makan, jemputlah makan. Mee murah je. Heee.

Happy lunch hour!

Wassalam.
- Leenz

11 August 2016 - 14:37 pm

No comments:

Post a Comment