About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

5 August 2012

tinggal berapa hari je lagi..

sedar tak sedar hari ni genap kita berpuasa selama 16 hari..insyallah tak lama lagi akan tiba syawal..
sepanjang bulan yang baik aku ingat kan tak nak lah marah marah..tapi akhirnya aku tetap naik angin jugak..minggu lepas time aku kerja dekat 1 branch ni , ada 1 pakistan ni asyik datang tanya harga lesen je..dia ni peniaga dekat situ..kerani yang jaga dekat situ pun dah naik menyampah dengan pakistan ni..

   mulanya dia tanya harga lesen semua..lepas tu tibe tibe pulak nak persoalkan kenapa harga orang malaysia dengan orang luar tak sama..dah le dia ni tak pandai nak cakap bahasa melayu...tak pasal pasal aku nak kena speaking...dah tu dia tak puas hati terus dia tukar topik sal sistem banking dekat malaysia..dia cakap yang sistem banking dekat sini tak bagos..

   dia ingat aku ni bodoh lah sal sistem banking ni...bila aku jawap balik,dia terus diam..dah tu dia boleh tanya macam mana aku tau..solan dia memang bodoh betul..bila aku cakap yang aku memang belajar benda ni semua terus dia diam..

  bila aku tanya balik kenapa dia meniaga dekat sini..dia cakap malaysia senang cari duit...dah tau sini senang cari duit tak payah lah nak mengutuk bagai.....




    esok aku kena pergi check up dekat hospital...harap lah ada perubahan yang positif..dah naik jenuh asyik ulang alik je..dari tingkatan 2 dulu..tapi still tak tau apa keputusan nya...makin lama makin malas rasanya nak gi....

No comments:

Post a Comment