About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

1 October 2016

Stressfull

Assalamualaikum.

1st October in 2016. Aku fikir hari ni akan berjalan dengan baik, tapi aku silap. Aku mudah menilai sesuatu dengan mudah. Selalu berharap dan selalu berakhir dengan kekecewaan. Hmm.
Di bulan kelahiranku ini, aku mengharapkan secebis kebahagiaan dari insan-insan yang aku sayangi namun... Entahlah. Aku tak faham, kenapa tiba-tiba semua orang berubah sikap terhadap aku. Adakah aku telah disumpah supaya semua membenciku? Belum cukup puaskah kalian menyinggung perasaanku? Aku dah cukup lelah menanggung rasa sakit kecewa terhadap apa yang korang campak pada aku. Cukuplah.

Sebuah permulaan yang buruk di bulan kesayanganku ini. Tak seperti yang aku harapkan. Entah kenapalah semua orang seolah-olah membenciku. Apa salah aku pada semua orang?
Aku tak suka situasi begini.

Aku perlukan ketenangan bukan kekecewaan. Lebih mengecewakan lagi apabila kau perlukan seseorang untuk menyembuhkan luka dihati korang, atleast menenangkan hati, tapi...masa tu sorang pun tak ada. Benarlah orang kata, nak tahu mana kawan dan mana lawan, tengok pada waktu kau tengah susah. Nobody. Biarlah. Aku dah biasa hadap benda macam ni seorang diri. Biarlah aku pergi bawa diri. Untuk sementara waktu. Sehingga hati aku benar-benar tenang, aku akan kembali mencari korang.

Apapun, aku bersyukur sebab masih dipanjangkan hayat. Kalaulah tadi aku hilang fokus pemanduan, aku rasa aku dah selamat masuk kubur dah ni. Tak, aku takde niat nak bunuh diri ke apa. Bunuh diri tu kan berdosa. Dosa masa silam aku pun belum tentu terampun, inikan pula dosa nak bunuh diri. Huh mintak jauh. Tapi yang ini aku cakap betul, tadi aku hilang fokus. Fikiran aku menerawang jauh sampai aku sempat terlupa yang aku sedang berada di atas jalan. Nasib baik diorang sempat sedarkan aku sebab masa tu aku dah drive sampai masuk ke arah bertentangan. Syukur Allah masih melindungiku.

Sudahlah, aku rasa aku perlu rehatkan diri, rehatkan fikiran, rehatkan hati.

Semoga hari esok lebih baik dari kelmarin-kelmarin.

Selamat malam.

Wassalam.
- Leenz

01 Oct 2016 - 10:45pm

No comments:

Post a Comment