About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

4 October 2016

I feel down

Assalamualaikum.

Allah...Allah...Allah...

Aku rasa terhina dengan diri aku sendiri. Yelah, bila time susah je aku baru teringat pada Allah. Time senang, aku alpa. Allahuakbar. Inikah perubahan yang aku mahukan? Tak...aku nak berubah ke arah yang lebih baik, yang diredhai Allah S.w.t. Tapi aku hanya manusia biasa yang mudah alpa, leka dengan duniawi. Ibadah dan amalan ku masih belum cukup sempurna. Malah kosong. Aku seakan hipokrit dengan Allah. Ampunkan aku Ya Allah...

Aku tak tahu kenapa mood aku seminggu dua ni rasa down sangat-sangat. Selalunya kalau aku berperasaan sedemikian, aku mesti luahkan pada penulisanku, paling tidak, aku akan menulis cerpen walaupun masa tu idea kelaut. Entahlah. Aku rasa down sangat-sangat-sangat. Walau di rumah mahupun di luar rumah. Perasaan tu tetap sama. Seakan aura kebencian dari orang-orang yang ada disekeliling aku sedang menyelubungi diri aku saat ni.

Kadang-kadang tu aku sendiri tak faham dengan diri aku sendiri. Fyi, aku ni seorang yang mudah simpati pada orang sampaikan aku tak dapat beza sama ada orang yang aku patut simpati tu orang baik atau orang jahat dan aku tak tahu sama ada aku patut bersyukur dikurniakan perasaan ni ataupun tidak. Kenapalah aku mudah sangat bersimpati dengan orang lain sedangkan orang tu langsung tak peduli yang aku sedang ambil berat tentang dia. Kawan aku pernah bebel kat aku, "Leenz, tolonglah tak payah nak kesian sangat dengan orang. Dia bukan kisah pun sama ada kau kesian kat dia ke tak." Thanks for your lessons.

Aku selalu terfikir...banyak kali. Kenapa bila aku buat baik dengan orang, orang tu balas balik dengan kebencian, kedengkian, keburukan, kejahatan. Apa salah aku? Aku ada buat salah ke dengan diorang? Aku tak faham. Inikah yang sepatutnya aku terima? I care too much for others and then I gets hurt the most. Sometimes, I just don't understand and nobody knows what I feel inside. It's hurting me. So much.

"Don't loving and caring too much because sometimes you need to know your place in someone's life because you might get hurt if you expect too much."

Wassalam.
- Leenz

04 Oct 2016 - 17:49pm

No comments:

Post a Comment