About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

26 April 2012

Sad :'(

26/4/2012 - 8:44 a.m
Khamis - Cerah


Salam all. Aku...aku tengah sedih sesangat... Tak tahu nak kata macam mane. Tapi aku rasa kat sinilah tempat yang sesuai untuk aku 'curhat'. Biarlah aku menulis segala kesedihan aku kat sini... 


Dari semalam hingga ke pagi ni, saat ni... aku tak dapat nak bendung perasaan sedih aku ni. Entah kenapa aku terasa sangat2 cemburu bila baca segala komen2 mesra kat fb dia. Antara dia dan kawan2 sejantina aku. Tersangat2 cemburu... Aku pernah alami segala perit tika menyayangi dia suatu ketika dulu. Sehingga kini aku masih lagi terkenang perkara pahit itu. Teramat pahit untuk aku telan semuanya... Kadang aku rasa tak mampu nak bertahan namun jauh di sudut hati kecil aku berkata bahawa aku harus kuat. Bertahan selagi termampu... Dan kadang aku selalu berfikir...tegakah aku membuat dia sedih, muram dan tak bersemangat... Salahkah aku memikirkan perasaan orang lain berbanding perasaan aku sendiri... Jujur, aku tak mengerti diri aku... 


Aku rela terluka demi dia... Aku sanggup meniti hari2 yang selalu muram ini... Aku sanggup... Namun aku tak sanggup melihat dia bersama orang lain. Tapi aku redha jika aku bukan pilihannya... Ya, memang dia dah berubah. Tapi perubahannya seakan2 memberi kepahitan bagi aku... Aku akui yang dia semakin hari semakin menunjukkan bahawa dia benar2 sayangkan aku tapi... hati kecil aku sering kali ragu dengannya... Aku tak mahu di bayangi oleh masa silam... Segala pengkhianatan dan kelukaan dulu aku cuba buang jauh2... Walau payah, aku tetap akan cuba... Biarpun mengambil waktu yang cukup lama...aku cuba. Cuba menerima dia seadanya...mencintai dia apa adanya dan menjaga hatinya semampu aku...


Jika aku tak mampu untuk bertahan, aku redha... Dia akan terluka dan aku akan lebih terluka... Mungkin ini takdir yang tuhan tentukan untuk kami... Aku redha atas segalanya... Dan aku tetap akan pertahankan hubungan kami selama mana kami mampu bertahan. Insya-Allah. Amin.


Salam.


-Zarsha-


26/4/2012 - 8:54 a.m

No comments:

Post a Comment