About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

4 September 2012

minggu yang memberi tekanan

dah lama jugak aku tak menulis dekat sini...rasa rindu pulak..apa apa pun sekarang ni deman gangam stail tengah melanda seluruh dunia...aku pun pernah tengok video tu..pada aku biasa biasa sahaja..ok lah kita lupa kan tentang ganggam stail tu...
 
   minggu ni merupakan minggu tekanan untuk aku...macam macam benda yangt jadi dekat aku...mula nya hari khamis lepas manager tempat aku kerja suruh aku kerja dekat cawangan leisure mall..aku tak nak sebab tak ada orang nak ambil balik..apa lagi manager aku pun start marah kan aku...dia cakap yang aku tak boleh nak cakap tak nak kalau arahan dah keluar..jangan ingat sekali orang tak ambil kau sampai bila bila tak ada orang nak ambil kau kat situ..masalah utamanya , aku dah pernah kena...sampai dekat pukul 12 malam baru aku sampai rumah...dah tu manager aku siap cakap kalau aku tak nak pergi cawangan , hantar je surat berhenti..sabar aku pun ada had nya jugak..hari itu jugak aku start cari kerja kosong..

   aku ingat lagi assitant manager aku siap cakap kalau aku nak balik pandai pandai sendiri...lepas tu hari sabtu lepas aku kena jaga cawangan skudai parade...gara nya kerani dekat sana ada masalah..entah lah..aku dengar cerita dia nak kena buang..tapi sampai sekarang still kerja lagi.. tu yang aku tak faham sampai sekarang ni...lepas tu aku dapat tahu yang aku kena jaga dekat sana sampai dapat orang baru...mati lah aku jawap nya...mana nak fikir untuk cari orang daftar lagi..silap silap migrain aku datang balik...

  hari ahad lepas aku mintak nak kerja dekat giant untuk hari isnin...pasal nya aku dah janji dengan akak aku yang kita nak makan sama..kitaorang dah plan nak masak..tapi diaorang tak bagi..petang tu mak aku call pengurus aku mintak tolong...pengurus aku siap cakap kenapa aku tak cakap awal awal..kalau tak dia boleh bagi..lagi 1 dia cakap yang aku ni susah nak bercakap..masalh nya kalau aku cakap pun bukan nya dia nak bagi...

   lepas tu semalam time dah dekat nak pergi boleh pulak assistant manager aku tu cakap suruh aku cari orang yang nak jaga skudai..cakap dengan nada yang agak "sopan" pulak tu..makin sakit lah hati aku..bila petang baru nak call aku tanya sape jaga sana.time tu pandai pulak nak cakap elok elok..memang sabar aku dah habis sepanjang kerja dekat sini..

  habis semua paper , internet . aku explore nak cari kerja kosong..sampai kan aku tanya kawan kawan gan mak cik aku kalau ada kerja kosong tolong bagitahu dekat aku..aku memang dah nekad nak angkat kaki dari sini secepat yang mungkin...
.

No comments:

Post a Comment