About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

18 September 2012

Seorang teman bernama...

18/9/2012 - 1:00 p.m
Selasa - Cerah

Assalamualaikum. Hari ni aku nak bercerita tentang seorang teman bernama Nurafiqah Binti Mohd Yunos.

Apa aku nak cerita sebenarnya ek...?

So, kat sini aku nak cerita apa saja yang bermain dalam fikiran aku, okay ?

Aku kenal Nurafiqah ni... Errr..kejap ! Macam skema sangat pulak bila aku eja name budak ni... Kalau korang nak tahu, aku lebih selesa panggil dia Alfie. Orang kata nickname Alfie ni macam lelaki. Eh, kalau lelaki boleh pakai nama perempuan, takkan perempuan tak boleh pakai nama lelaki ? So, Alfie... Ko tak payah nak kisahkan sangat kalau2 orang ngejek nama Alfie ni lelaki ke ape ke... Yang penting, aku suka.

Hah ! Sambung balik. Aku kenal Alfie start dari form 1. Tarikh bile aku pun tak ingat... Dah hampir 10 tahun weh... Mustahil aku boleh ingat. Hmm...

Mengimbau kenangan lama yang penuh dengan kemanisan itu kan syok ! Sebenarnya, perkenalan antara aku dan Alfie ni memang lama tau nak ambik masa ! Kat sini aku nak berterus terang tentang sifat2 yang aku tak berapa gemar pada dia. Opsss...jangan kecik hati ye Alfie even hati ko memang kecik. Hehehe...

Masa dulu2 kenal, aku tengok Alfie ni dia macam manja-manja orangnya. Sopan dan pemalu tak bertempat ! Kadang2, bila dia tacing...mak oi... susah benar nak memujuk ! Seriously, memang susah nak dibuat kawan ! Tapi sekarang... aku berjaya merobohkan benteng kedegilan dia ! Yeah yeah ! 

Masa form 1 till form 3, aku dengan Alfie bukan satu kelas. Masuk form 4, baru kitorang jadi kawan sebab dia satu kelas dengan aku! (Eh, yeke ? Kalau tak silaplah... memori dah low beb !) Memula kawan, ayat pertama keluar dari kepala aku "Eh, annoyingnye dia ni..." Rupa-rupanya, best jugak kawan dengan budak pendiam ni... Diam-diam ubi berisi... Tiada pun istilah annoying tersebut... Bak kata orang, tak kenal maka tak cinta. 

Alfie...seorang yang memahami sebab...nasib kitorang adakalanya sama. Peraturan keluarga dia dengan keluarga aku, lebih kurang sama gak. Hidup kami takdelah sebagus mana pun.

Alfie oh Alfie... aku tak nak kau kecewa dan dikecewakan. Aku sebagai kawan, tak sampai hati bila dengar kau sedih dan nangis... Kalaulah aku mampu ada disisi kau... Akan aku tadahkan air mata kau tu dengan baldi mahupun besen. Cukup buat mandi bila tengah takde air!

Alfie, bukan aku tak nak kau bercinta mahupun dicintai... Aku takut kau merana... Aku tak nak kau sengsara... Aku tak suka kau menangis... Aku tak nak kau rasa apa yang aku pernah rasa... Memang...memang orang kata bercinta ada duka ada suka... Tapi aku tak nak kau rasa betapa berdukanya jika kau tak mampu bertahan dan mempertahankan...

Baru sebentar tadi kau beritahu yang kau dibuang keje... Perasaan aku? Tipulah kalau aku cakap aku takde perasaan... Otomatik, jari jemari aku berhenti menaip dari semua kerja-kerja aku. Terkejut... Seriously... aku tergamam kejap. Apa taknya, kelmarin kau beritahu yang kau nak hantar notis berhenti tapi hari ni... Tiba-tiba je kau cakap kau dah kena buang keje. Apa semua ni... 1 hal yang terlintas di fikiran aku... Aku harap kau tak menangisi apa yang sedang terjadi... Aku tahu kau kuat... Alfie yang aku kenal, tak pernah berdendam mahupun menyimpan dendam. Alfie yang aku kenali, tak mudah putus asa... Aku tahu kau tabah. Bak kata Alyah, yang patah tumbuh yang hilang berganti. 

Alfie... aku sayangkan kau... Sayang selamanya...

Hurm... itu jelah yang aku nak post untuk hari ni... 

Kalau2 aku free, aku update lagi, okeh !

Oh ya, Alfie... I'm waiting ur update !

Salam.



-Leenz- 18/9/2012 - 2:32 p.m

No comments:

Post a Comment