About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

18 May 2016

Cara menghilangkan kesan liquid paper pada pakaian?

Assalamualaikum.

Sedang asyik aku men-scroll laman sosial wechat aku, tetiba aku terbaca satu status update dari member aku, si Alfie berbunyi begini...

"...tak pasal2 baju aku kena liquid paper. Habis comot. Ada tak sape2 tau macam mana nak hilangkan kesan liquid paper yang terkena pada pakaian?"

Tiba-tiba aku tergelak. Taktau kenapa.

Aku pun dengan gigihnya pergi google untuk carikan solution. Cari punya cari...then lost. Aku jadi pelik kejap. Apsal tak ada satu pun solution yang mencapai keyword aku tu? Orang kata google serba tahu, tapi apesal aku langsung tak jumpa solution untuk permasalahan ni??? Hahaha drama sungguh ayat gua!

Well, memandangkan otak aku kalau dah petang-petang gini sedikit lembab ibarat cuaca pada hari ni, jadi aku tak dapat berfikir dengan normal untuk mencari cara yang mustajab untuk aku bagi pada si Alfie. Aku tanya pada officemate aku memandangkan dia pernah mengalami hal yang sama. Korang tau dia bagi solution apa?

"Aku sental guna apa saja yang aku jumpa sampai hilang kesan. Last-last baju tu pun hancur."
"Apa susah, kau beli je baju baru."
"Kau bakar baju yang ada kesan liquid tu."

Best. Jawapan korang memang sangat bernas.

Then, aku pun serik taknak tanya diorang lg. Aku pun tanya my mom. My mom cakap guna thinner. Aduhh...apehal aku tak terfikir nak tanya my mom je dari tadi? Hmm...kan aku dah cakap otak aku lembab petang-petang gini. Eh, tapi thinner tu tak terlalu kuat ke untuk sehelai baju yang terkena liquid paper? Sejak dari tu otak aku tiba-tiba berfungsi. Daripada guna thinner, lebih baik cari alternatif lain. Dan tiba-tiba aku teringat nail polish remover yang ada kat bilik tido aku. Tapi tinggal botol dia jela. Cecair dalam tu habis kena sebat dengan adik aku. Entah apa dia buat dengan nail polish remover aku tu. Huh!

So, solution untuk masalah si Alfie tu pun dah jumpa. Masalah kecik macam ni pun aku nak beratkan otak untuk berfikir. Kahkahkah!

Btw, for another solution... korang boleh singgah tengok kat blog ni: KLIK SINI!

Ok dah, itu je aku nak kongsi dengan korang. Jumpa lain hari. Chawwwwww bebeh!

Wasalam.
- Leenz

No comments:

Post a Comment