About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

13 December 2015

Review: Chicken Chop & Western food!

13/12/2015 - 8:45pm
Sabtu - Mendung

Hai!

Assalamualaikum.

Seharian mereput di rumah sehingga mempengaruhi diri aku untuk terus berblogging. Haha skema gila ayat guaaa.

Kali ni aku nak review serba sedikit tentang tempat2 makanan western yang aku pernah pergi dan korang pun patut cuba. Jom review!

1. YusBe Chicken Chop & Western Food

Sumber: Google.com
Address:
11-01, Jalan Nusaria 11/4,
Taman Nusantara, 81550
Gelang Patah, Johor,
Malaysia.
Tel: +6013-7323241 / +6019-7227652

Operating hour:
Monday to Sunday
5:00pm until 2:00am
(Closed on Tuesday)

Facebook page: YusBe Chicken Chop

Aku sebagai pencinta grill chicken chop ni, mestilah akan mengorder menu yang sama. Dan inilah grill chicken chop yang telah siap di hidang dengan harga RM8 sahaja. Kalau korang suka makan yang ada cheese, korang boleh order grill chicken chop with cheese hanya dengan harga RM9 sahaja. Murah kan?


Kalau korang malas / segan nak makan kat sana Korang boleh order bungkus untuk dibawa pulang. Lagi senang kan? Rasa dia sama je. Harga pun tak berubah. Cuma bila kat rumah nanti, korang kenalah salut ayam yang dah digrill tu sendirian berhad. Don't worry, sos semua dia dah bungkuskan sekali.

P/S: Air tu tidak disponser sama sekali. Kalau korang nak, beli la sendiri di 7E berdekatan. Haha.

Selain chicken chop, kat sini juga ada burger special, french fries, roti oblong, fish n chip, grilled lamb chop, dan macam2 lagilah makanan western yang korang mesti cuba!

Masuk ni je dah dekat 5 kali aku makan kat sini tau. Itu pun sebab tempat ni paling dekat dengan tempat tinggal aku. Hahaha.

Next!

2. Restoran Angah D&C 

Sumber: Google.com
Address:
24, Jalan Padi 2, 
Bandar Baru Uda, 
81200 Johor Bahru, 
Johor, Malaysia.
Tel: +607-2328017

Operation hour:
Monday to Sunday
4.00pm until 1.00am
(Closed on Tuesday)

Facebook page: Angah D&C

Grilled chicken chop tetap menjadi pilihan aku sebab aku pernah cuba chicken chop biasa, tapi aku makan tak habis. Mungkin sebab dia bergoreng jadi aku kurang selera sikit. Tapi not bad. Rasa dia semua sedap! 

Selain grilled chicken chop, korang boleh cuba menu yang lain jugak. Malas pulak aku nak menaip nama-nama menu dia. Risau jugak kalau perut aku ni cari pasal nak melahap grilled chicken chop malam ni.

Untuk setakat ni, dah banyak kali jugaklah aku selalu datang makan kat sini. Memang menepati selera aku. Tempat dia ok jugaklah walaupun selalu penuh. Kalau korang taknak menunggu lama atau takut makanan habis, cepat2lah datang makan kat sini. Selalunya yang cepat habis chicken choplah. You guys must try okay!

Sumber: Google.com
Haaaa jangan terliur pulak bila baca menu-menu ni. Aku yang post ni pun dah menjejer air liur. Huishhhhh kenapalah time diet ni aku nak review pasal makanan? Kenapa? kenapa?

Next!










3. Full Tank Kitchen - Western & local food

Address (Taman Perling):
210, Jalan Layang 16, 
Taman Perling, 
81200 Johor Bahru, 
Johor, Malaysia
Phone:+60 18-775 5935

And the another side (Kilang Bateri):
No 83 Jalan Tampoi,
81200 Johor Bahru,
Malaysia.

Operation hour:
6:00pm until 2:00am

Instagram: Full Tank Kitchen
Facebook page (Taman Perling): Full Tank
Facebook page (Kilang Bateri): Full Tank


Macam biasa, grilled chicken chop masih menjadi pilihan. Tapi untuk grill chicken chop yang kat sini punya rasa dia sedikit tawar dan dagingnya agak kurang masak sikit. But not bad. Janji perut kenyang! *Lol*

P/S: Gambar-gambar yang aku share ni Full Tank yang ada di Kilang Bateri. Before / after korang melantak kat sini, korang jugak jangan lupa tinjau2 dulu kedai2 yang ada di dalam Kilang Bateri ni sebelum korang balik. Accessories phone, pakaian, barang2 antik, buku2, kasut / sandal, dan banyak lagi yang ada kat dalam tu.




Buat korang yang tak tahu dimana letaknya Full Tank Kitchen di Kilang Bateri, korang boleh view kat bulatan merah tu. Dari situ korang kena menapak naik tangga ke aras dua dan di situlah terletaknya tempat yang korang nak makan pelbagai jenis makanan western yang ada kat situ seperti Burger, Spaghetti, Satay, Chicken Chop, Fish n Chip and etc. 

And the last one!

4. Adam's Cafe Johor Bahru

Address:
65, Jalan Besi, Taman Sri Putri,
Skudai, Johor, Malaysia
Tel: 012-7619717

Operation hour:
4:00pm until 1:00am

Facebook page: Adam's Cafe Johor Bahru

Buat korang yang masih tertanya ada apa di Adam's cafe nih, meh tengok apa empunya cafe ni tulis di papan tersebut. Di situ juga ada ditulis beberapa perisa untuk korang ber-shisha.

And another menu...

Alamak...kurang jelas pulak tulisan tersebut. Haa kalau korang nak tahu, saje je aku biarkan gambar ni sedikit blur, sebab aku nak korang try sendiri semua menu kat cafe ni. Hahaha. Kalau soal harga, aku boleh katakan sangat berpatutan dengan makanan dia yang super sedap! Berbaloilah duit korang kalau makan western kat sini.

Buat korang yang suka ber-shisha, haa apalagi mai la kesini. Satu shisha akan dicas RM10 sahaja. Makan dapat, shisha pun dapat.

Dan inilah menu yang kami order, aku memilih grilled chicken chop (RM10) dan Alfie pula mengorder Volcano Burger (RM9). Yummy!
Untuk jarak penglihatan yang lebih dekat, ini dia minuman kami, jus tembikai dan jus orange. Sangat fresh! Kalau tak silap aku, untuk harga minuman macam yang kami order ni dalam RM3.50 sahaja. Untuk minuman special seperti soda drinks / soft drink, around RM6.50 kalau tak salah.

Btw, kalau korang ada kat Skudai tu, jangan lupa singgah dulu di Adam's Cafe ni okay. Fyi, cafe ni baru je dibuka sebulan yang lepas. Jadi jomlah sama-sama kita support diorang!

Dan sekian sahaja review aku kali ni. Btw, harap maaflah sebab semua review makanan kebanyakannya hanya gambar grilled chicken chop sahaja yang aku publish. Sengaja je sebenarnya sebab aku nak korang pergi dan cuba sendiri. 

So, hope korang puas hati dengan entry kali ni.

Goodnight guys!

Yang sewel,
Leenz

No comments:

Post a Comment