About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

13 December 2015

Isha's engagement day

13/12/2015 - 1:24pm
Ahad - Hujan

Hai!

Asssalamualaikum.

Sekarang ni tengah musim tengkujuh ke? Sebab hari-hari hari hujan. Tak kisahlah, hujan pun bagus jugak. Cuma yang tak bestnya, bila aku dah basuh kereta, hujan pun turun dengan lebatnya. *Sobsobsob* :(

Hmm..,yang dah lepas biarlah lepas. Tapi sebenarnya bukan pasal hujan yang aku nak cerita. Aku nak story pasal hari pertunangan sahabat baik aku, Isha Antasha yang berlangsung pada hari Sabtu (12 Dec 2015).

Mengikut jemputan dia, around pukul 8pm majlis dia baru mula. Tapi yang aku pelik, kenapa dekat pukul 10pm baru pihak lelaki nak datang bertandang? Malam dah larut kot! Hmm...Tak kisahlah, yang penting kawan aku dah selamat bertunang dengan lelaki pilihan dia. Tahniah Isha dan Rahmat! Majlis dia bertemakan warna hijau daun pisang. Jom terjah beberapa gambar yang sempat aku snap!

First sampai, mestilah akan nampak khemah dulu kan. So, inilah khemahnya. Khemah transparent dan di tengah-tengahnya ada lampu kelip-kelip. Kreatif!

Next!


Dan ini pulak pelamin untuk si pengantin. Simple tapi cantik! Kalau dulu orang sarung cincin dalam bilik je tapi zaman sekarang siap atas pelamin tempat cincin pertunangan akan disarungkan oleh si bakal ibu mertua. Hehe. Tak kisahlah, yang penting niat. Cewahh!

Dalam majlis mestilah ada makan-makan kan. So, inilah makanan yang telah disediakan untuk menjamu tetamu. Menu-menunya adalah Nasi Tomato, ayam masak merah, sayur acar, puding kelapa, roti jalan dan minuman air tembikai and another hot water. (Tea / Coffee?) Alhamdulillah sedap! 


So, around pukul 9pm barulah wakil dari pihak lelaki datang bertandang membawa 6 buah dulang untuk pihak perempuan dan dibalas 9 buah dulang dari pihak lelaki. 


Inilah dia tuan punya majlis yang dah dimekap dan disiapkan dengan sangattttt cantik! Masa ni orang ramai berpusu-pusu nak ambik gambar si pengantin. Ala-ala artis gitu. Tapi kesian pulak tengok member aku ni terpaksa cover senyum setiap kali diminta untuk bergambar. Penat tak? Hahahaha.

Dan waktu nilah jantung aku pulak yang dupdapdupdap! Orang lain yang bertunang, aku pulak yang lebih. Saat-saat jari disarungkan cincin oleh ibu kepada pihak lelaki. Jengjengjeng... dan akhirnya selamat sudah kawan aku ni bertunang. Aku pulak bile lagi? Coming soon lah! Insyallah...

Sebelum balik, mestilah ada goodies bag bagai kan. Inilah goodies yang aku dapat. Sebuah botol berisi marshmellow / kacang-kacangan. Okaylah tu buat kunyah-kunyah sambil update blog ni kan.













So, cukup ini dululah yang aku rasa nak update. Eh, selfie? Haruslah ada. Meh intip sikit gambar-gambar selfie yang sempat aku & Alfie snap bersama si pengantin.






Amboi Alfie....berangan nampak? Menyempat lagi kau posing dengan barang hantaran Isha eh!

Okaylah, cukup setakat ini yang dapat aku update untuk cerita mengenai hari pertunangan kawan baik aku, Isha Antasha. Ahaaa sebelum terlupa, nak promote sikit bridal yang Isha ambik untuk majlis dia. Siapa lagi kalau bukan MOLLY BRIDAL lah pilihan dia.

Facebook: Molly Bridal
Instagram: Molly Bridal
Catering: Dapur Opah @ Isha's family

Hari hujan, dapat makan makanan western pun sedap kan? See you at the next entry!

Have a nice day guys!

Yang sewel,
Leenz

No comments:

Post a Comment