About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

7 September 2016

Cerpen seram?

Assalamualaikum.

Sesiapa ada yang pernah atau suka baca cerpen / cerita seram? Aku yakin tak semua minat sebab ianya seram. Mungkin ada sesetengah orang memang suka dengan cerita-cerita seram. Apatah lagi yang berkaitan dengan hantu / mistik.

Well, aku ni pun nak kata suka pun tak sangat sebab aku ni boleh dikatakan seorang yang penakut jugaklah. (malu nak mengaku sebenarnya) Tapi aku suka tengok movie seram dan baca cerita-cerita seram asalkan bukan pada waktu malam. Gila kau layan movie / baca cerita seram waktu tengah malam buta? Feel dia lain macam beb! Apatah lagi masa tu kau sorang-sorang dalam bilik dengan cahaya lampu yang sangat limited edition. Perghhhh!

Ok, nak dijadikan cerita. Hari tu aku saja sakat si Alfie, penakut no.1 tu kalau aku cakap pasal hantu. Hahahahaha. Tuptup tengah sedap berborak dengan dia....tetiba pulak dia cabar aku untuk tulis cerita hantu. Kau rasa??? Seumur hidup aku dan sepanjang aku menulis cerpen, belum pernah aku terfikir nak menulis cerita / cerpen seram! Huishhh seram betul cabaran kau ni Alfie. Tapi takpa, cabaran yang sihat namanya tu. Aku pun sahutlah. Sesekali cari pengalaman baru. Before this, aku pernah jugaklah cuba nak tulis cerpen seram tapi separuh jalan je sebab feel seram tu tiba-tiba hilang. Yelah, time tu aku tulis pun waktu siang, matahari terpacak tegak. Manalah feel tu nak ada. Cuba kalau tulis cerita hantu tu malam-malam buta, suasana sunyi sepi, duduk pulak berseorangan dalam bilik dan hanya bertemankan cahaya laptop yang samar-samar tu. Confirm idea mencurah-curah! Tapi tak tahulah iman masih tegar atau tak masa tu. Buatnya aku tengah sedap-sedap menulis, tiba-tiba pulak ada orang berbisik kat telinga kau...takkan kau masih nak duduk diam pulak? Erghhhhhh...

Then, aku pun mencuba menulis cerpen seram lagi tapi tetap idea tu taknak datang. Memang nak kena cari feel tu malam-malam buta agaknya. So, Alfie...sorry to say. Kali ni aku mengalah. Aku memang tak ada bakat nak jadi penulis cerita seram. I am give up. *kibar bendera putih*

Dah lah, itu je yang aku nak cerita hari ni. Menulis cerita seram bukan minat aku tapi kalau ajak tengok cerita seram atau baca cerita seram, carilah aku. Hahahaha.

I gotta go. Bye.

Wassalam.
- Leenz

07 Sept 2016 - 17:07pm

No comments:

Post a Comment