About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

8 June 2015

Cerpen: Aku Pergi

Aku Pergi.

“Hai guys, sorry lambat.” sapa Armani sambil tercungap-cungap mencari nafas. Fadzley segera mengambilkan kerusi untuk kekasih hatinya itu. “You kan tak pernah tak lambat.” perli Iezwan yang berada disebelah Fadzley. Fadzley sempat menyiku sahabatnya kerana memerli teman wanitanya. Armani tersengih. Memang salahnya kerana membuat orang lain menunggu. “Sorrylah. Sebenarnya tadi I pergi jemput kawan I kat airport. Dia datang dari Johor. Then, I hantar dia balik rumah I dulu. Tu sebab I lambat sampai sini.” jelas Armani sambil memohon maaf.”Oh ya, by the way… mana Aliesya dengan Iyrwan? Diorang tak join kita ke?” tanya Armani sambil tercari-cari kelibat pasangan kekasih itu. “Sebab you lambat sampailah diorang dah masuk panggung dulu. Sudahlah, movie dah nak start ni. Jom masuk.” ujar Iezwan selaku pemegang tiket wayang.

“Macam mana movie tadi? Best tak?” tanya Fadzley sambil memegang erat tangan Armani. “Not bad lah. Tapi I puas! Thanks Iez sebab sudi join kitorang tengok wayang.” Iezwan sekadar tersenyum. Entah kemana moodnya saat itu apabila melihat kemesraan Fadzley dan Armani. Cemburukah dia? “Sayang, I rasa I kena balik sekaranglah. Serba salah I tinggalkan kawan I sorang-sorang kat rumah. Dah lah dia datang jauh-jauh dari Johor, Kesian dia.” ujar Armani sambil merayu manja agar dapat pelepasan dari kekasihnya. “Hmm…dengan kawan you, you kesian. Dengan I, you tak kesian pun.” ujar Fadzley sekadar mengusik. Armani semakin serba salah. “Okaylah, everything for you, honey. Drive carefully, take care.” pesan Fadzley sambil mencium dahi kekasih hatinya. Iezwan sekadar memerhati. Berstatus single membuatkan dia sedikit cemburu melihat kemesraan antara Fadzley dan Armani. Bukannya dia tidak mahu mempunyai pasangan, tetapi pemergian seseorang yang pernah dia cintai suatu ketika dulu membuatkan dia sukar untuk dia menyerahkan hatinya pada mana-mana perempuan. “You’re not alone anymore bro.” sapa Fadzley yang sejak tadi melihat Iezwan termenung panjang.

            “Awak tak kesian ke kat Iezwan? Dah berapa tahun dia single. Awak tak nak ke carikan calon-calon masa depan untuk dia?” tanya Aliesya kepada tunangnya, Iyrwan iaitu abang kepada Iezwan. “Saya dah carikan tapi dia yang buat tak tahu je. Sampai kawan saya marah saya tau. Diorang kata Iezwan sombong.. Entah kriteria macam mana si Iezwan ni suka, saya pun tak tahulah. Yang penting, saya dah jumpa wanita idaman saya.” Aliesya malu-malu kucing apabila ditenung lama oleh tunangnya.

                             *****************************************************
‘Sayang, adjustkan kawan you untuk Iezwan boleh tak?’

‘I cuba dulu okay. ;)’

            “Amboi, tersengih-sengih tengok handphone. Layan kekasih hatilah tu.” tegur Arissa yang sejak tadi memerhatikan gelagat Armani yang asyik dengan telefon bimbitnya. “Of courselah. Eh, aku nak tanya sesuatu boleh tak?” tanya Armani, serius. Arissa sekadar menggangguk. “Kau dah ada boyfriend?” Arissa terdiam seketika. Armani menjadi serba salah apabila melihat Arissa mulai menunduk sedih. “Dulu, aku ada teman lelaki. Kami hampir bertunang. Tapi jodoh kami tak panjang. Dia meninggal akibat kemalangan jalan raya.” Armani semakin merasa bersalah kerana bertanya soalan yang tidak sepatutnya. “Sorry Arissa, aku tak patut tanya soalan macam tu kat kau.” Arissa cuba mengukir senyuman. “Tak apa. Aku dah lama redha. Now, aku datang kesini sebab nak mulakan hidup baru.” Arissa tersenyum. “Esok kita jalan jom!” ajak Armani.

           “Best tak tinggal kat sini?” Arissa menggangguk setuju. Matanya tidak lepas pandang dari bangunan-bangunan yang tersergam indah di Bandaraya Kuala Lumpur itu. Bagi Arissa, inilah kali pertama dia menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur. “Sebelum kita balik, boleh tak aku nak singgah satu tempat ni. Aku nak jumpa seseorang. Temankan aku ye.” Arissa hanya akur. Armani segera menuju ke sebuah café yang terletak di hujung pusat membeli belah itu.

           “Hai sayang. Sorry lama tunggu.” sapa Armani sebaik sahaja sampai di café di mana Fadzley dan Iezwan berada. “Hai. Mana ada lama mana pun. I dengan Iez ni pun baru je sampai.” Fadzley sempat menjeling Arissa yang berada disamping Armani. “By the way, I nak kenalkan kat you all gadis di sebelah I ni nama dia Arissa, kawan I yang datang dari Johor tu.” Arissa tersenyum. Fadzley membalas senyuman Arissa sambil memperkenalkan dirinya. Berbeza dengan Iezwan yang lebih berminat bermain dengan telefon pintarnya. “Arissa, kalau kau nak tau, Fadzley nilah lelaki yang aku ceritakan kat kau. He so special for me and I love him so much.” celah Armani apabila hatinya menjadi tidak senang melihat perubahan diri Fadzley sebaik sahaja dia memperkenalkan Arissa.

           “Kau dengan Fadzley dah lama ke?” tanya Arissa. “Lama jugaklah. Hubungan kitorang hampir cecah 2 tahun.” jelas Armani. “Untunglah kau. Kau cantik, dia handsome. Sama padan.” Armani tersenyum sipu. “Eh, kau tak berkenan ke dengan lelaki yang duduk depan ko tadi?” Armani cuba menukar topik. “Lelaki pendiam tu? Siapa nama dia? Ierwan?” Arissa cuba mengingati kembali wajah Iezwan yang duduk bertentangan dengannya. “Nama dia Iezwan la. Iyrwan tu abang dia. Diorang kembar tak seiras.” Arissa tersengih. “Kalau kau nak tau, diorang bertiga tu memang akrab dari sekolah. Fadzley ni kira sepupu dioranglah. Aku kenal Fadzley dari kawan aku jugak, Aliesya. Aliesya ni tunang kepada Iyrwan.” Arissa menggangguk faham. “Sebenarnya Iezwan tu orangnya tak pendiam. Kalau bercakap, bukan main pedas. Tapi, dia romantik dan penyayang macam abang dia.” cerita Armani dengan hasrat Arissa terbuka hati untuk mengenali Iezwan dengan lebih rapat.

                           ******************************************************

           “Yeay triple date!” sorak Armani yang kelihatan gembira dengan plan untuk memasangkan Arissa dengan Iezwan. “Er…Iezwan, Arissa, memandangkan korang single-single…apakata korang jalan berdua?” Iezwan memandang kosong dengan cadangan Armani. Arissa malu-malu kucing apabila mendengar cadangan kawannya itu. Fadzley tersenyum memandang Arissa. Arissa menyedari pandangan Fadzley segera memandang kearah lain. Armani sempat melihat adegan tatap-tatapan mata antara Arissa dan Fadzley. Namun dia mencuba untuk berfikir yang positif.

             Sepanjang temujanji yang diadakan oleh Armani itu, Arissa dan Iezwan hanya mendiamkan diri tanpa sedikit suara pun. Kemana Armani dan Fadzley pergi, mereka berdua hanya mengikut dari belakang. Armani mati kutu melihat gelagat pasangan Arissa dan Iezwan. “Sayang, apakata kita lari dari diorang nak? Biar diorang tinggal berdua.” Fadzley terdiam. Sebolehnya dia tidak mahu meninggalkan Arissa berdua dengan Iezwan. “Kesianlah kat diorang nanti. You tau jelah perangai Iezwan kalau dia dah bosan nanti. You tau kan dia dah banyak kali tinggalkan perempuan macam tu je.” Armani mulai risau. Ada benarnya juga kata-kata Fadzley tentang sikap Iezwan. Beberapa gadis yang dikenalkan oleh Fadzley mahupun Iyrwan, sering ditinggalkan mentah-mentah oleh Iezwan yang sering menunjukkan sikap dinginnya.

            Sejak kehilangan Amaira, Iezwan mulai berubah sikap. Dia mulai menjadi seorang yang pendiam dan bercakap bila perlu. Pemergian Amaira benar-benar memberi tamparan besar dalam hidupnya. Puas dinasihati oleh Iyrwan agar melupakan Amaira, gadis yang pernah dia cintai 3 tahun yang lepas, namun tidak diendahkan. Kini giliran Fadzley yang ingin mencuba nasib merubah hati Iezwan dengan memperkenalkan kawan Armani iaitu Arissa kepada Iezwan.

           "Iez, kau tak suka dengan si Arissa tu ke?” Iezwan menjeling. “Aku tengok dia okay je, baik, sopan, lemah lembut, Aku tengok dia ada ciri-ciri perempuan melayu terakhir tau. Rugi kalau kau reject dia.” Iezwan hanya mengeluh “Kalau kau nak, kau ambiklah.” balas Iezwan, selamba. “Eh, aku mana boleh. Aku dah ada Armani. Kalau aku ambik kawan dia, matilah aku. Sebab tu aku kenalkan kat kau.” Iezwan tersenyum sinis. Dia faham benar dengan sikap mata keranjang sahabatnya itu. “Jangan main dengan api. Nanti menyesal kalau tercair.” ujar Iezwan sebelum berlalu meninggalkan Fadzley sendirian.

                            ***************************************************

           “Macam mana hubungan kau dengan Iezwan?” Arissa mengeluh kecil. “Macam tu jelah. Tak ada yang special pun. Dia jadi bisu, aku jadi pekak jelah. Bosan lah Iezwan tu. Baik lagi si Fadzley. Happening. Untung kau dapat boyfriend macam Fadzley tu. Tak membosankan.” Armani tersenyum bangga. “Iezwan tu boleh je jadi macam si Fadzley cuma dia tutup je perangai sebenar dia. Kau kenal-kenal dulu dengan dia, nanti dah lama kenal, barulah kau tau dia gila tak gila.” Arissa berfikir sejenak. Ada benarnya juga kata Armani. “Okay, aku cuba.”

            Iezwan mulai tersenyum sendiri apabila melihat telefon pintarnya. Fadzley mulai curiga melihat perubahan sahabatnya. “Oi, kau okay tak ni?” Iezwan hanya tersengih apabila ditanya sedemikian. “Kau senyum-senyum dengan siapa?” tanya Fadzley, ingin tahu. “Arissa.” Fadzley hampir tersembur minuman yang baru diteguknya apabila mendengar nama Arissa disebut. “Kau tu okay ke tak?” tanya Iezwan kembali. Fadzley segera menggangguk sambil tangannya member tanda okay dan sebelah tangannya lagi mencapai tisu yang berdekatan. “Aku ajak Arissa datang sini. Dia ada dengan Armani sekali.” ujar Iezwan, ceria.

            "Korang duduklah dulu. Biar aku order minuman.” ujar Iezwan yang sukarela ingin membeli minuman untuk Arissa dan Armani. “Sayang, I nak pergi toilet kejap ye.” ujar Armani yang berlari-lari anak ke tandas yang berdekatan. Sebaik sahaja Armani berlalu, Fadzley langsung merenung Arissa. “You dengan Iez dah declare ke?” Arissa termangu mendengar soalan Fadzley. “Belum lagilah. Kitorang just berkawan je dulu.” jawab Arissa, ringkas. “You suka Iez ke?” Arissa menjadi semakin bingung. “Kan dah cakap, kitorang kawan jelah.” Fadzley kelihatan tidak puas hati dengan jawapan Arissa. “I tengok Iez dah banyak berubah. Dia dah boleh bergurau, ketawa, dan itu semua sebab you ke?” Arissa tidak tahu sama ada dia harus menjawab pertanyaan Fadzley atau tidak. Akhirnya pertanyaan Fadzley dibiarkan sepi dan Iezwan pun kembali ke meja dengan membawa minuman yang dibeli.

                          ******************************************************

‘Selamat malam. Busy ke?’

‘Siapa ni?’

‘Fadzley la.’

            Arissa terus terdiam apabila mengetahui Fadzley mulai mencarinya. Sebolehnya dia tidak mahu mengganggu teman lelaki sahabatnya itu. Takut digelar perampas. Tapi hatinya melonjak gembira melihat nama Fadzley disitu. Entah kenapa dia harus gembira. Sama ada lelaki itu lebih baik dari Iezwan atau dia sememangnya ada hubungan rapat dengan Fadzley…
“You, kita tengok wayang nak hari ni?” Armani mengajak Fadzley keluar menonton wayang namun lelaki itu menolak dengan alasan ada urusan yang perlu diselesaikan dengan segera. Masuk ini, sudah kali ketiga Fadzley menolak untuk keluar dengan kekasihnya itu. Arissa pula sering terlihat keluar disiang hari tanpa memberitahu kemana dia mahu pergi. Armani mulai bosan tinggal sendirian di rumah. Dia menghubungi Aliesya untuk menemaninya ke pusat membeli belah. Nasibnya menyebelahi. Kebetulan Aliesya juga sedang bosan dan dia langsung setuju untuk menemani sahabatnya itu.

             Sedang asyik Armani mengemas buku-buku yang berada diruang tamu, tiba-tiba sekeping gambar terkeluar dari salah satu buku yang berada ditangannya. Hatinya bagai dipanah petir apabila melihat Fadzley dan Arissa bergambar bersama tanpa pengetahuannya. Kecurigaan dia terhadap Fadzley dan Arissa semakin menebal. Selama ini dia mencuba untuk berfikir yang positif tapi akhirnya kecurigaannya memberi jawapan. “Arissa, apa semua ni?” Sebaik sahaja Arissa pulang, dia langsung ditanya mengenai gambar tersebut. “Armani, kau dah salah faham. Ini gambar aku dengan teman lelaki aku yang aku pernah cerita pada kau dulu tu.” jelas Arissa. “Tapi kau tak pernah bagitau rupa dia sama macam Fadzley.” Air mata Armani mulai bergenang. “Sebab masa tu aku belum kenal dengan Fadzley.” Armani terdiam. Dia cuba menerima alasan Arissa dan akhirnya dia mengalah.

             Hubungan Armani dan Fadzley semakin hari semakin rapuh, Ada sahaja hal yang ingin didebatkan. Semua bagaikan tidak kena di mata Fadzley. Fadzley yang sering memberi alasan sibuk dengan urusannya, membuatkan Armani menjadi semakin curiga dan setiap kali berjumpa pasti akan berakhir dengan pergaduhan. Akhirnya Iezwan yang menjadi mangsa untuk menemani Armani yang menangis sendirian di halaman rumah. “You pergilah masuk berehat. Pasal Fadz tu, biar I yang uruskan.” ujar Iezwan sambil memimpin Armani ke muka pintu. Setelah itu, dia segera mendapatkan Fadzley di keretanya.

                           ***************************************************

             "It’s enough. We break up.” Armani mati kata apabila mendengar ayat yang paling dia takuti keluar dari mulut orang yang dicintai. “I dah penat tiap hari kita asyik gaduh hal yang sama. I dah cuba bincang baik-baik dengan you, tapi you tetap keras kepala. Cukuplah. I dan penat layan karenah you. I thought you are my best girl but I’m wrong. You’re not. Sorry to say, I’m not love you anymore. We break up.” ujar Fadzley. “You buat semua ni sebab you sukakan Arissa, kan?” pertanyaan Armani membuatkan Fadzley terdiam. “How dare you.” Armani pergi tanpa menoleh kearah Fadzley lagi. Tidak ada gunanya dia memandang wajah lelaki yang bukan miliknya lagi. Hatinya benar-benar terluka.

             Rumah yang dihuni oleh dua gadis iaitu Arissa dan Armani itu kini menjadi sunyi sepi apabila kedua-dua mereka tidak lagi seakrab dulu. Arissa beruntung kerana Armani tidak menghalaunya keluar dari rumah itu sebaliknya Armani yang membawa diri dan tinggal sementara di rumah Aliesya. Aliesya terlebih dahulu mengetahui masalah antara Armani dan Fadzley daripada bakal adik iparnya, Iezwan yang menjadi saksi pergaduhan antara mereka berdua selama ini. “Tak sangka Fadzley berubah sampai macam tu sekali.” ujar Aliesya.

            “Kenapa kau buat Armani macam tu? Dia sayangkan kau tapi kau balas kat dia macam ni, Fadz? Lebih teruk lagi, kau sukakan kawan baik dia sendiri. Kau ingat tak, dulu kau yang beriya suruh aku rapat dengan Arissa. Tapi sekarang apa?” tanya Iezwan apabila mengetahui hubungan Fadzley dan Armani sudah pun berakhir. “Kau sendiri yang cakap ‘kalau aku nak, ambiklah’. Kau lupa ke ayat kau tu?” Iezwan menggeleng kepala melihat sikap kawannya yang tiba-tiba berubah menjadi seseorang yang tidak berhati perut.

             Arissa membuat keputusan untuk tidak lagi berhubung dengan Fadzley. Awalnya dia hanya mengganggap Fadzley tidak lebih dari seorang kawan tetapi dia tidak menyangka bahawa lelaki itu mempunyai perasaan padanya. Sebolehnya dia tidak mahu mengkhianati sahabatnya sendiri tetapi Fadzley sering memujuknya. Walaupun Arissa sering memandang Fadzley bukan bermaksud dia mempunyai perasaan pada lelaki itu tetapi kerana wajah Fadzley mirip dengan wajah teman lelakinya yang meninggal dalam kemalangan jalan raya itu.

                          ****************************************************

             Armani akhirnya pulang kerumahnya. Dia melihat Arissa sedang mengusung luggage ke muka pintu. “Kau nak pergi mana?” tanya Armani. “Aku tak patut ada kat sini. Aku…aku bukan kawan yang baik. Aku tak layak tinggal kat sini. Aku memang patut pergi.” ujar Arissa. Armani segera menghalang dan merampas luggage kepunyaan Arissa. “Kau tak boleh pergi. Dendam aku pada kau belum terbalas.” tegas Armani. “Aku tau aku memang salah. Aku minta maaf sangat-sangat. Aku janji aku akan perbaiki hubungan kau dengan Fadzley. Aku janji.” rayu Arissa dengan air matanya menitik jatuh. Armani tersenyum.”Aku gurau jelah. Aku tak pernah simpan dendam apa-apa pun pada kau. Benda dah lepas, buat apa dikenang. Aku dah tak kisah pun pasal tu.” Arissa tercengang. “Please, stay with me.” ujar Armani sambil mendepakan tangan. Arissa yang masih bingung akhirnya memeluk tubuh sahabatnya itu. Dia tidak menyangka sahabatnya sebaik itu. “Thank you so much, Armani.” Dan kedua-duanya pun menangis bersama.

             "Kau serius ke nak sambung belajar kat UK?” tanya Aliesya. “Girls, Armani pergi cuma 3 tahun. Bukannya lama mana pun. Tak payah la drama sangat.” ujar Iyrwan. “Awak apa tau. Kita perempuan mestilah drama queen. Kan Arissa,” ujar Aliesya membalas ejekan tunangnya. “By the way, sebab you all semua dah ada kat sini, dan esok I berangkat pergi, malam ni I akan nyanyi 1 lagu untuk you all semua.” ujar Armani sambil melangkah ke hadapan pentas dan mencapai microphone. “This song I want dedicated to all my friends, Aliesya, Arissa, Iyrwan, Iezwan and...Fadzley. Terimalah, ‘Aku Pergi’” ujar Armani sambil matanya tepat memandang bekas teman lelakinya itu.

Aku pergi bukan berarti tak setia
Aku pergi demi untuk cita-cita
Maaf bila mungkin kita harus terpisah
Relakanlah mungkin ini sudah takdirnya

Ku tak ingin ada benci, ku tak ingin ada caci
Yang ku ingin kita selalu baik-baik saja

Kenangan kita takkan ku lupa
Ketika kita masih bersama
Kita pernah menangis, kita pernah tertawa
Pernah bahagia bersama

Semua akan selalu ku ingat
Semua akan selalu membekas
Kita pernah bersatu dalam satu cinta
Dan kini kita harus terpisah, aku pergi

Aku pergi, aku pergi oooh

Ku tak ingin ada benci, ku tak ingin ada caci
Yang ku ingin kita selalu baik-baik saja

Kenangan kita takkan ku lupa
Ketika kita masih bersama
Kita pernah menangis, kita pernah tertawa
Pernah bahagia bersamma

Semua akan selalu ku ingat
Semua akan selalu membekas
Kita pernah bersatu dalam satu cinta
Dan kini kita harus terpisah, aku pergi 

-Aku Pergi by Alika Islamadina-

Sebaik sahaja Armani menghabiskan lagunya, kesemua orang yang berada disitu memberikan tepukan gemuruh buatnya. “Your voice so amazing!” puji Iyrwan. “Thanks Iyrwan.” Armani tersenyum bahagia. “Aku tak sangka kawan aku sorang ni pandai menyanyi rupanya. Lepas ni dah boleh join Akedemi Fantasia.” usik Aliesya.”You’re good.” puji Fadzley. Armani hanya mampu tersenyum. Janggal untuk dia kembali mesra seperti dulu dengan Fadzley. “Esok flight jam berapa?” tanya Iezwan. “Around 5pm. Why? You nak tolong tolakkan luggage I ke nanti? Hahaha.” Armani berseloroh. “Takde hal. Okay je.” balas Iezwan. “Arissa, aku ada satu permintaan.” Arissa terdiam. “Aku nak kau jaga Fadzley baik-baik. Fyi, Fadzley ni sebenarnya seorang lelaki yang manja, mengada-ngada, suka merengek, suka cari perhatian orang, kalau orang tak layan dia, dia automatik akan jadi macam budak kecik yang kurang kasih sayang. So, tabahkanlah hati.” Iezwan, Iyrwan dan Aliesya tergelak besar mendengar ejekan Armani terhadap Fadzley. Arissa juga ikut tertawa. “Sampai hati you burukkan nama I.” Fadzley pura-pura merajuk. “See? I tak bohong kan. Dia memang macam budak kecik.” Iezwan, Iyrwan, Aliesya dan Arissa tertawa tanpa henti. Fadzley menggumam geram kerana ditertawakan. “Okaylah, I gurau jelah.” Fadzley pura-pura cool walaupun hati sedang panas apalagi melihat Arissa turut mentertawakannya.

“Aku sayang korang semua. Aliesya dan Iyrwan, korang kalau nak kawin, tunggu aku balik 3 tahun kemudian baru korang boleh kahwin, okay?” tanya Armani. “Banyak cantik! Kitorang kahwin tahun depan, dan aku nak kau hadir undangan kitorang. Wajib!” tegas Aliesya. “Iyelah, aku gurau je. Arissa dan Fadzley, aku tahu bila aku dah balik sini 3 tahun kemudian, aku nak tengok korang mesti dah ada ikatan. Kalau tak, aku akan rampas kebahagiaan korang. Deal?” Bulat mata Arissa mendengar ugutan Armani. “Haha macam biasa, aku gurau tapi serius. And the last, Iezwan. Tolong jadi mata-mata I bila I takde kat sini nanti. Report kat I segala yang berlaku. Walaupun hal kecik sekalipun. Dan…” belum sempat Armani menghabiskan ayatnya, pengumuman untuk penerbangan Armani telah pun sampai waktunya. “Okay guys, I gotta go now. I will missing you guys so much! Take care guys.” ujar Armani sambil mencapai baju kot berserta shawlnya. “Wait. Dan apa?” tanya Iezwan. Armani pura-pura tidak mendengar dan sekaligus mengejar waktu. Dia melambai kawan-kawannya buat kali terakhir. Iezwan sedikit kecewa kerana Armani tidak menghabiskan kata-katanya sebelum pergi.

‘Dan I nak you jadi pendamping hidup I bila I pulang nanti. See u soon! <3.’

             Iezwan menjerit gembira sebaik sahaja membaca mesej yang diberikan oleh Armani sebelum kapal terbangnya berlepas. Mereka kehairanan melihat Iezwan tiba-tiba menjerit dan kadang tersenyum sendirian. “Adik awak kena sampuk apa ni?” Aliesya mulai takut melihat Iezwan yang jarang mengukir senyuman tiba-tiba senyuman tidak lekang dari wajahnya. “She propose him.” jawab Iyrwan yang sedia tahu hubungan rapat antara Iezwan dan Armani dalam diam. Bulat mata Aliesya mendengar jawapan tunangnya. “She’s really crazy. And I’m salute with her courage.” Akhiri Aliesya.


END OF PART 1 ^,^

Hasil nukilan oleh: Leenz Armani


P/S: Hai! Lama aku tak update cerpen kat blog ni kan? Maaflah busy semenjak2 ni. So,  inilah penulisan terbaru dari aku. Hope enjoy dengan cerpen aku kali ni. Doakan yang terbaik selalu untuk aku, okey! Oh ya, sebelum aku berhenti membebel, apakata korang layan lagu Aku Pergi yang merupakan lagu dari penyanyi Indonesia, Alika Islamadina kat bawah ni. Have a nice day guys!)

Aku Pergi by Alika Islamadina 

Okay, chaw chaw!

Wasalam.

Yang sewel,
Leenz

_________________________________________________________________________________


NEW UPDATE!
Sambungan: Kisah Romantis

No comments:

Post a Comment