About us

My photo
"Aku bukan blogger tapi aku hanya seorang pendosa yang mencari jalan perubahan menuju redha Allah S.W.T."

13 September 2017

Hari yang malang?

Assalamualaikum.

Pheww...semoga nasib malang ni segera pergi dari hidupku.

Aku tak tahulah kenapa nasib aku hari ni malang sangat. Aku pun tak tahu sama ada nasib aku yang memang malang atau......hmm.

Nak dipendekkan cerita, masa keluar rehat tadi, aku teman my mommy pergi bank. Masa otw tu, aku berhenti kat lampu isyarat. Bila lampu isyarat dah bertukar hijau, turn akulah yang jalan tapi entah kenapa kenderaan yang bertentangan arah tu tak nak berhenti. Maksudnya, dia pun jalan main laju je. Mujur mommy aku beritahu yang kereta tu nekad jalan. Jadi aku pun terpaksalah brek mengejut. Kalau ikut kepala aku, aku memang jalan je buat bodoh sebab memang turn aku jalan. Cuma maut tak maut jela lepas tu kan. So, nasib baik aku sempat brek, kalau tak memang berlanggarlah kitorang. Ishh...tak berani nak imagine. Dan nasib baik juga orang belakang aku jauh sikit dari kereta aku, kalau tak dah satu hal langgar belakang pulak. Syukurlah Allah masih beri peluang untuk hidup.

Lepas pergi bank, aku menyinggah ke Mydin Nusajaya kejap untuk beli barang2 dapur sikit. Yelah, alang2 dah keluar office tu, singgah jelah terus kan. Jalan punya jalan, pusing punya pusing. Bile turn nak bayar, aku rasa something tak best. Damn. Mana wallet guaaaa??? Aku dah cemas! Aku patah balik ke kereta, kot-kot tertinggal dalam kereta kan. Tapi aku yakin gile babeng yang aku ada bawak skali. Aku rasa tadi aku selit kt celah ketiak kalau tak silap. Cek ketiak, TAK ADA. Adududu...dah satu hal dok tawaf satu Mydin tu. Kat mana tempat aku singgah tadi, aku cari betul-betul. Tapi tak ada langsung. Aku dah give up. Aku sendiri pun tak ingat kot terjatuh kat memane ke atau aku yang tertinggalkan kat salah satu tempat yang aku singgah tadi ke. Atau orang ambik, aku yang tak perasan ke. Serabut gile sampai dah tak boleh nak fikir apapun. Aku cakap dengan mommy aku, kalau tak jumpa jugak, redha jela. Bagi aku, duit dalam tu tak penting sangat pun kalau orang nak ambik, but atleast pulangkan semula i/c, kad bank, lesen memandu, kad klinik dan sebagainya yang ada dalam tu. Semuanya penting sebab kalau hilang, banyak kerja nak dibuat. Fuhh. Aku tanya pada salah satu pekerja Mydin tu sama ada ternampak wallet aku tak? Then, dia suggest supaya pergi ke kaunter pertanyaan / aduan. Aku nampak harapan sedikit cerah di situ. Sesampainya aku ke kaunter tersebut, terdapat seorang lelaki muda. Dan guess what, aku nampak wallet aku ada kt situ! Hilang semua serabut yang ada dalam kepala aku tadi. Ya Allah...nasib baiklah ada salah seorang pekerja kat situ yang hantar dompet aku ke kaunter pertanyaan / aduan tersebut. Syukur alhamdulillah, tak ada benda yang hilang dan dompet aku selamat ditemukan. Menurut Encik Sahmi, pekerja yang menjumpai dompet aku tu kata dia jumpa di salah sebuah tempat yang aku singgah tadi. Syukurlah sebab orang yang jumpa tu jujur dan pulangkan semula pada aku. Kalaulah semua ni hilang, aku tak tau apa akan jadi pada aku lepas ni. Hmm.

P/S: Jangan lalai / leka seperti aku. Lalala.

Dah tu je. Bye!

Wassalam.
- Leenz

13 Sept 2017 - 16:33pm

No comments:

Post a Comment